"Det bubblade i magen. Det var så härligt" (Förskolebarn)
"Det här är det roligaste jag någonsin gjort" (Abbe 5 år)
”Vi tror att det är bra övningar för alla elever och skapar självförtroende, vänskap och tillit till varandra i ett längre perspektiv” (Torslandaskolan)
"Förskolan blev lite varmare de dagar du var här”(Musikförskolan, Majorna)
Den hårda attityden mellan barnen försvann. Barnen tar mer i varandra och kramas mer. De fick en gemensam upplevelse att prata om, och ett delat språk kring vad lek respektive bråk är. (Knivsmedsgatans förskola) Mer
Jag har aldrig sett något liknande och tycker att det är fantastiskt. En enkel inbjudan på mattan och du fångar deras rörelse, kroppsspråk med ett tyst och bra kommunikationssätt. (Pedagog i klass med barn med Downs syndrom och autism)
"Genom att Emma var tydlig att skilja på bråk och lek kunde barnen tydligare inplantera ett mjukare förhållningssätt i fysisk kontakt vilket sedan hjälpte dem att hantera konflikter på ett bättre sätt. Vi fick ett redskap att använda tillsammans barn och pedagoger." (Hagahusets Förskola)
Tack för att vi fick vara med om dina underbara lektioner med våra elever. Väldigt intressant och bra för kommunikationen och lekglädje. Jag har sett att barnen har använt sig av leken på avdelningen. (Klasslärare, lågstadieklass med autistiska barn) Mer
Reportage i Tidningen Förskolan om Original Play® med mig i en förskoleklass.
Artikel i Partilletidningen om Original Play® med mig